sâmbătă, 15 decembrie 2012

The Skin I Live In - un Almodovar...Excelent!

Dragilor,

De ceva vreme nu m-am mai uitat la un Almodovar, nu ca nu mi-ar place, ci ca prea o dadea el pe transexualitati, lesbienisme etc., ce nu ma deranjeaza doarc ca era repetitiv si devenea plictisitor cu aceeasi tema(desi e greu sa zici de Almodovar plictisitor). Iaca in seara asta dupa ce am asteptat de mult sa vad acest film(il avea pregatit pe hard, dar parca nu-mi venea inca sa ma uit), azi l-am nimerit pe HBO si i-am dat o incercare:

The Skin I Live In

- La piel que habito (titlul original)

Rating:  *** - Excelent
Categoria: thriller, drama, psihologic

IMDB + Trailer

http://www.imdb.com/title/tt1189073/
Deci, cum v-am zis nu mai vazusem de ceva vreme filme de almodovar, desi cred ca le-am cam vazut toate cele importante. Auzisem de filmul asta diferite chestii, dar ca de obicei nu prea ma intereseaza ce zic altii decat strict parerea mea, doar dupa ce vad un film imi compar parerea cu a altora sa pot sa ma uit obiectiv la el.

Mi se pare unul din cele mai interesante filme ale lui din ultima vreme si nu mai tin minte daca am vazut vreun thriller de el. Pai asta e. Daca nu ar fi de Almodovar ai zice ca e un "crimi" bun, doar ca asa cu amprenta lui e unul de arta.

Ce sa zic, m-a dat pe spate atat ideea din spatele povestii, cat si cum e tesut scenariu, iar imaginea(lucreaza pe niste contraste de culori si prim-planuri de obiecte si fete senzationale) e de vis. Nu e un film de soc vizual in care sa dea cu tine de pereti cu cadre fantastic de spectaculoase, dar chiar asa totul fiind cufundat in tonalitati lugubre te duce intr-o atmosfera deosebita.

Story-ul e ciudat cu un doctor care face experimente pe o femei careia ii substituie pielea cu o piele mai rezistenta, dar tot acest experiment isi are originile undeva in trecutul lui intunecat(vedeti filmul sa aflati). Ai zise ca Almodovar a luat un Frankenstein si un Mr. Hide, l-a belit de uratenie si l-a imbracta intr-o piele de o fina frumusete.

Interpreta, caci doctorul(Banderas) joaca foarte bine rolul cercetatorului obsedat de trecut, ea e o actrita foarte titrata in Spania, Elena Anaya, care o stiti din Lucia si Sexul si Hable con ella si care desi nu are un rol foarte vorbaret, este foarte convingatoare.



Oricum filmul mi-a depasit asteptarile si de data asta vad ca chiar s-a uitat lume care se pricepe pe IMDB, cand iau dat nota peste 7(desi nu prea tin eu cont de asta de obicei, dar acum a "puscat" la fel ca la mine).

Asa ca puneti-va si uitati-va intr-o seara mai relaxata asa, o sa va tina un pic cu sufletul la gura(chiar, daca anumite chestii de thriller mai scartaie, deh nu e neaparat stilul lui consacrat), dar e un film excelent realizat.

Si sa nu uit celelalte departament: muzica - excelenta de asemenea niste solo-uri de vioara deti alearga arcusul pe spinare, machiaj si costum-ul eroinei - super!

Deci spor la vizoonat merita din plin!

By, Cinefilutzu    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu